Met dit bedrag betalen we de ondersteunende activiteiten die de afvalinzameling mogelijk maken. Het gaat onder andere om personeel dat beleid maakt, het bedrijfspand de Steiger, de receptie van dit pand, de ICT-kosten van afvalapplicaties en de kosten voor het innen van de afvalstoffenheffing. Voor het gebouw de Steiger betalen we ieder jaar exploitatiekosten en rente- en afschrijvingskosten. Ook sparen we voor het groot onderhoud. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 1,1 | 0,8 | 0,3 | ||
inhuur | 0,3 | -0,3 | |||
beheer | 0,1 | 0,1 | 0,0 | ||
inkoop | 0,4 | 0,7 | -0,3 | ||
belasting | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
overig | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
toegerekende rente | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
afschrijving | 0,2 | 0,2 | 0,1 | ||
onderhoudsvoorz. | 0,1 | 0,1 | 0,0 | ||
totaal | 1,9 | 0,0 | 2,2 | 0,0 | -0,2 |
De belangrijkste oorzaak van de overschrijding op dit onderdeel is dat we meer kosten hebben gemaakt voor de doorontwikkeling van de stadsreiniging.