Onder de activiteit mobiliteit vallen verschillende kosten:
Voor het MIPA ontvangen wij vanuit de provincie Flevoland jaarlijks een bijdrage (€ 1 miljoen). Hieraan is wel een voorwaarde verbonden, namelijk dat wij minimaal de helft van de investeringen zelf betalen. Zowel onze eigen bijdrage als de bijdrage van de provincie sparen we in een reserve. Dit spaarbedrag staat niet bij deze activiteit, maar bij de activiteit storting en vrijval reserves. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 0,7 | 0,7 | 0,0 | ||
subsidie | 0,2 | 0,2 | 0,1 | ||
inkoop | 0,3 | 0,4 | 0,0 | ||
doorbelasting | 0,0 | 0,1 | 0,0 | ||
subsidieontvangst | 0,2 | 0,2 | 0,0 | ||
toegerekende rente | 0,3 | 0,3 | 0,0 | ||
afschrijving | 0,8 | 0,8 | 0,0 | ||
bestemde reserve | 9,3 | 8,2 | 5,5 | 4,4 | 0,0 |
kapitaallastenreserve | 1,1 | 1,1 | 0,1 | ||
totaal | 11,7 | 9,5 | 8,0 | 5,8 | 0,0 |
Door projectvertraging, vooral bij het project fietsbruggen Spoorbaanpad, zijn de gerealiseerde lasten € 3,7 miljoen lager dan begroot. Deze kosten worden gedekt uit de reserve MIPA, waardoor de baten (onttrekking reserve MIPA) ook € 3,7 miljoen lager zijn. Per saldo is dit neutraal.
De niet besteedde middelen blijven beschikbaar in de reserve MIPA voor uitvoering/afronding van de projecten in 2024.