Ontwikkeling van de stad

Mobiliteit

Onder de activiteit mobiliteit vallen verschillende kosten:

  • We betalen hiermee personeel. Deze medewerkers houden zich bezig met ruimtelijke inrichting, verkeersstromen, de uitvoering van regionale overeenkomsten en advisering op het gebied van verkeer en vervoer. Ook maken we beleid voor lokaal en regionaal vervoer. De mobiliteitsvisie valt hier bijvoorbeeld onder.
  • Meerjarig Infrastructuur Programma Almere (MIPA). In het MIPA staan onze plannen voor de infrastructuur voor de komende jaren. Bijvoorbeeld over hoe we omgaan met stedelijke bereikbaarheid, de aanleg van busbanen en infrastructurele aanpassingen voor fiets en auto.  

Voor het MIPA ontvangen wij vanuit de provincie Flevoland jaarlijks een bijdrage (€ 1 miljoen). Hieraan is wel een voorwaarde verbonden, namelijk dat wij minimaal de helft van de investeringen zelf betalen. Zowel onze eigen bijdrage als de bijdrage van de provincie sparen we in een reserve. Dit spaarbedrag staat niet bij deze activiteit, maar bij de activiteit storting en vrijval reserves.

bedragen x € 1 miljoen

omschrijving

begroot

begroot

realisatie

realisatie

resultaat

lasten

baten

lasten

baten

personeel

0,7

0,7

0,0

subsidie

0,2

0,2

0,1

inkoop

0,3

0,4

0,0

doorbelasting

0,0

0,1

0,0

subsidieontvangst

0,2

0,2

0,0

toegerekende rente

0,3

0,3

0,0

afschrijving

0,8

0,8

0,0

bestemde reserve

9,3

8,2

5,5

4,4

0,0

kapitaallastenreserve

1,1

1,1

0,1

totaal

11,7

9,5

8,0

5,8

0,0

Door projectvertraging, vooral bij het project fietsbruggen Spoorbaanpad, zijn de gerealiseerde lasten € 3,7 miljoen lager dan begroot. Deze kosten worden gedekt uit de reserve MIPA, waardoor de baten (onttrekking reserve MIPA) ook € 3,7 miljoen lager zijn. Per saldo is dit neutraal.
De niet besteedde middelen blijven beschikbaar in de reserve MIPA voor uitvoering/afronding van de projecten in 2024.

Deze pagina is gebouwd op 06/27/2024 17:13:56 met de export van 06/27/2024 17:01:56