Met dit geld betalen we het personeel dat zich bezig houdt met het beheer van de openbare ruimte (inclusief het maken van kaartmateriaal). Dit betekent het ontwikkelen van beleid, de stad dagelijks beheren en onderhouden plegen. De omvang van de stad en de complexiteit van de vraagstukken bepalen hoeveel medewerkers we nodig hebben. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 12,4 | 10,5 | 1,9 | ||
inhuur | 0,5 | 1,1 | -0,5 | ||
beheer | 0,0 | 0,0 | |||
inkoop | -1,6 | 0,2 | -1,8 | ||
doorbelasting | 0,1 | -0,8 | 0,9 | ||
afschrijving | 0,1 | 0,0 | 0,1 | ||
voorziening | 0,0 | 0,1 | -0,1 | ||
totaal | 11,6 | 0,0 | 11,0 | 0,0 | 0,6 |
Voor een goed beeld van de kosten van het beheerpersoneel, moet deze activiteit samen met de activiteit 'Ruimtelijk domein' onder het programma Overhead en bedrijfsvoering worden bekeken. Dan blijkt dat in totaal zo'n € 1 miljoen meer aan personeel voor het beheer en onderhoud is uitgegeven dan begroot.
In de ouder wordende stad is de komende jaren steeds meer onderhoud nodig. Deze extra groot onderhouds- en vervangingsprojecten vragen om voorbereiding. Hier komen de ambities bij op het gebied van bijvoorbeeld vergroening en klimaatadaptatie die extra inzet en expertise hebben gevraagd.