Door onderhoud aan wegen en pleinen zorgen wij dat onze stad veilig en begaanbaar is. Dit doen wij door het repareren van scheuren in wegen en fietspaden, door het recht leggen van stoeptegels en het onderhouden van onze verkeerslichten en de openbare verlichting. Ook ontvangen we inkomsten. Nutsbedrijven moeten bijvoorbeeld een vergoeding betalen voor kabels en ladingen die in onze ondergrond zitten. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 0,0 | 0,0 | |||
opdrachten | 0,1 | 0,7 | -0,6 | ||
beheer | 9,8 | 8,9 | 0,8 | ||
inkoop | 5,4 | 7,2 | -1,9 | ||
doorbelasting | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
subsidieontvangst | 0,0 | 0,2 | 0,2 | ||
belasting | 0,2 | -0,2 | |||
grond | 0,6 | 0,9 | 0,3 | ||
overig | 0,6 | 0,6 | 0,1 | ||
afschrijving | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
bestemde reserve | 0,1 | 0,1 | |||
totaal | 15,2 | 1,2 | 17,1 | 1,7 | -1,3 |
Met het ouder worden van de stad is ook steeds meer dagelijks verzorgend onderhoud aan verhardingen nodig. Ook wordt door prijsstijgingen bij onze aannemers het dagelijks onderhoud steeds duurder. Hierdoor is fors meer uitgegeven dan begroot. Daarnaast vielen de kosten voor het faciliteren van evenementen zoals Koningsdag € 0,2 miljoen hoger uit. Tot slot is nog een afrekening ontvangen van € 0,3 voor de nutskosten van openbare verlichting uit voorgaande jaren. Dit hadden wij niet voorzien.