We maken personeelskosten. Het overgrote deel werkt aan het beheren van ons vastgoed. Dit is met uitzondering van onze onderwijsgebouwen. Deze personeelskosten staan bij de activiteit apparaatskosten onderwijshuisvesting. Daarnaast zijn er enkele medewerkers die zich bezig houden met het advies over het totaal van ons vastgoed en het geven juridisch advies over vastgoed. Alle gebouwen worden geregistreerd in het gebouwbeheersysteem Planon, hiervoor betalen we licentie- en advieskosten. Dit kopen we in. Daarnaast betalen we de kosten voor het inspecteren van vastgoed en het registreren, ontsluiten, analyseren en inzichtelijk maken van ruimtelijke en geografische gegevens. Ook worden er onderhoudskosten gemaakt in opdracht van externe partijen, dit moeten zij aan ons betalen. De overige ontvangsten zijn subsidie inkomsten voor investeringen in duurzaamheidsmaatregelen. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 2,0 | 1,8 | 0,2 | ||
inhuur | 0,1 | 0,2 | -0,2 | ||
beheer | 0,1 | 0,1 | 0,0 | ||
inkoop | 1,0 | 0,7 | 0,3 | ||
subsidieontvangst | 0,1 | 0,0 | -0,1 | ||
overig | 0,1 | 0,0 | 0,0 | ||
afschrijving | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
onderhoudsvoorz. | 0,1 | 0,1 | |||
voorziening | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
totaal | 3,3 | 0,2 | 2,8 | 0,0 | 0,3 |
Wij hebben minder geld uitgegeven aan het beheer en onderhoud van het vastgoed dan begroot.