Overhead en bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering

Met dit bedrag betalen we het personeel van afdeling Financiën en Control.  Deze medewerkers zijn verdeeld in vijf teams.

  • Het team audit richt zich op risicomanagement, strategische advisering, interne controles, data-analyse, IT-audit en financial audit.
  • Twee teams control en advies. Zij ondersteunen de afdelingen met hun financiën en bij het opstellen van de benodigde financiële producten.
  • Het team concernfinanciën bewaakt de financiële positie van de gemeente. Daarnaast adviseert en ondersteunt zij de concerndirectie, portefeuillehouder financiën en het college. Het team coördineert ook het opstellen van financiële producten zoals de programmabegroting en perspectiefnota.
  • De financiële administratie houdt de administratie op orde. Zo houden we het overzicht over wat er binnen de gemeente met het geld gebeurd.

Daarnaast betalen we € 0,4 miljoen aan verzekeringen voor (financiële) risico's die de gemeente loopt. Dit is voornamelijk de aansprakelijkheidsverzekering van de gemeente. Ook maken wij inkoopkosten van € 0,4 miljoen. Hier worden onder andere reiskosten, opleidingen, extern advies uit betaald.

bedragen x € 1 miljoen

omschrijving

begroot

begroot

realisatie

realisatie

resultaat

lasten

baten

lasten

baten

personeel

9,3

0,1

8,7

0,1

0,6

inhuur

0,1

0,7

-0,7

inkoop

1,2

1,2

-0,1

voorziening

0,0

0,1

-0,1

totaal

10,5

0,1

10,7

0,1

-0,2

We hebben een nadeel op personeelskosten omdat we hebben ingehuurd op vacatures. Dat leidt tot een nadeel van € 0,2 miljoen.

Deze pagina is gebouwd op 06/27/2024 17:13:56 met de export van 06/27/2024 17:01:56