Overhead en bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering

Met dit geld betalen we de medewerkers die zich bezighouden met het ondersteunen van het dagelijks bestuur en de directie van gemeente Almere. Dit zijn onder andere bestuursadviseurs, het bestuurssecretariaat en het team Onderzoek & Statistiek.

  • Het team bestuursadvies en het bestuurssecretariaat adviseert en ondersteunt het dagelijks bestuur en de directie bij hun werkzaamheden. Bijvoorbeeld rondom overleggen, de collegevergadering, de politieke markt en de overleggen van de directie.
  • Het team Onderzoek & Statistiek doet onderzoek naar allerlei trends, zoals bevolkingsprognoses.

Verder geven wij ook een deel van het budget uit aan representatie van het bestuur. Het gaat dan bijvoorbeeld om lunches en geschenken voor als wij gasten ontvangen.

bedragen x € 1 miljoen

omschrijving

begroot

begroot

realisatie

realisatie

resultaat

lasten

baten

lasten

baten

personeel

5,1

5,2

0,1

0,1

inhuur

0,0

0,6

-0,5

subsidie

0,0

0,0

0,0

inkoop

0,2

0,3

-0,1

overig

0,0

0,0

voorziening

0,0

0,0

0,0

totaal

5,5

0,0

6,1

0,2

-0,5

Het nadeel van € 0,5 miljoen komt met name door inhuurkosten. Dit gaat om een adjunct-manager (€ 0,2 miljoen) en inhuur bij het bestuurssecretariaat (€ 0,2 miljoen) vanwege ziekte en zwangerschapsverlof. Ook is de besparing op de chauffeurs van het college vanaf 2024 ingevuld en nog niet in 2023 (€ 0,1 miljoen).

Deze pagina is gebouwd op 06/27/2024 17:13:56 met de export van 06/27/2024 17:01:56