Met dit geld betalen we de medewerkers die zich bezighouden met het ondersteunen van het dagelijks bestuur en de directie van gemeente Almere. Dit zijn onder andere bestuursadviseurs, het bestuurssecretariaat en het team Onderzoek & Statistiek.
Verder geven wij ook een deel van het budget uit aan representatie van het bestuur. Het gaat dan bijvoorbeeld om lunches en geschenken voor als wij gasten ontvangen. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot | begroot | realisatie | realisatie | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
lasten | baten | lasten | baten | ||
personeel | 5,1 | 5,2 | 0,1 | 0,1 | |
inhuur | 0,0 | 0,6 | -0,5 | ||
subsidie | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
inkoop | 0,2 | 0,3 | -0,1 | ||
overig | 0,0 | 0,0 | |||
voorziening | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
totaal | 5,5 | 0,0 | 6,1 | 0,2 | -0,5 |
Het nadeel van € 0,5 miljoen komt met name door inhuurkosten. Dit gaat om een adjunct-manager (€ 0,2 miljoen) en inhuur bij het bestuurssecretariaat (€ 0,2 miljoen) vanwege ziekte en zwangerschapsverlof. Ook is de besparing op de chauffeurs van het college vanaf 2024 ingevuld en nog niet in 2023 (€ 0,1 miljoen).